Viyana Notları #1

Merhabalar,günün 2. yazısıyla sizlerleyim.Geç kalınmış bir yazı (:
Biliyorsunuz ki balayımda Orta Avrupa turu  yapmıştık.Turumuzun başlangıç yeri Viyana'ydı.
Viyana Avusturya'nın başkenti ve en büyük şehridir.Biz Viyana'da 2 gün kaldık.
Gezdiğimiz yerler çok olduğundan parça parça anlatıp sizleri sıkmak istemiyorum.
Hemen başlayalım mı ?
Şehri önce otobüsle turladık.Bende bu fırsatı kaçırmadım.
Bu arada İstanbul'dan bindik uçağa 2 saat sonra Viyana'daydık.Ve ben otele gitmek için delirirken,uykusuzluktan ölürken biz şehir turuna başladık.
İlk ziyaretimiz Belvedere Saray'ıydı.Bahçesi bile ihtişamlı.
Belvedere Sarayının geçmişine bakacak olursak.1688-1745 yıllarında Johann Lucas Von Hildebrandt'a yaptırılmış.2 bölümden oluşuyor.Aşağı ve yukarı Belvedere olmak üzere.Yukarıda gördüğünüz fotoğraf ön bahçesinden.
Barok olan bu yapı günümüzde tarihi tabloların bulunduğu bir müze.Yukarı Belvedere Sarayı'nın en önemli özelliği 15 Mayıs 1955'te Avusturya'nın 2.Dünya Savaş'ından sonra özgürlüğüne kavuştuğu anlaşma burada imzalanmıştır.
 Saray'ın giriş kapısının aslanları.Şehir genel olarak tarih ağırlıklı.Her yerde heykeller var.Buram buram tarih kokuyor.
 Saray'ın ön bahçesi.Sevgili rehberimiz Burak Okdar( biz çok sevdik bizim Burak Abimizdi)ön baheçede çok oyalanmayın,arka bahçesi çok büyük dese de biz ön bahçede çok oyalandık ve arka bahçeyi tam anlamıyla gezemedik.

Sadece Viyana İçin değil diğer ülkelerde de durum aynıydı.Heryerde böyle koşan insanlar var.Hayır anlıyorum spor sağlık açısından önemlidir.Ama bizde böyle bir saray olsa içinde koşalabileceğini hiç sanmıyorum.Bana garip geldi siz ne düşünürsünüz bilmiyorum.

Ön bahçesinden farklı bir kare daha..
 Bu da arka bahçesi.Ne kadar temiz olduğuna inanamazsınız.Ve gerçekten çok büyük,fotoğrafa aldanmayın lütfen.

 Yine arka bahçedeyiz.Çok ihtişamlı bir yapı.
Aslan figürünü çok kullanmışlar.Ama harika bir görüntüsü var değil mi ?
İlk olarak Belvedere Sarayı ile başladık turumuza devam gelecek,şimdilik hoşçakalın :) 

Yorumlar