Çorba Tarifim Vaarrr :)

Merhabalar, eee hep kozmetik kozmetik nereye kadar değil mi ? Benimle insanlar ilk tanışmalarında genelde yemek yapamayacağımı düşünüyorlar, nedense öyle bir izlenim bırakıyorum ama ben aslında iyi bir aşçıyımdır. Bir çok arkadaşımın deyimiyle elimde lezzet vardır. Ve aynı anda 3 4 çeşit yemek yapıp, arkamda tertemiz bir mutfak da bırakabilirim.

 Neyse bugün sizinle kesinlikle hiçbir yerden bakmadan, kendi uydurmam çorbadan bahsedeceğim :) Belki bir yerlerde görmüşsünüzdür ya da belki evinizde sürekli yaptığınız bir şeydir ama ben hiçbir yerden görmedim ve tamamen iç güdülerimle çorba yaptım :) 



Gerekli malzemeler; 
  • Tel şehriye
  • Salça
  • Zeytinyağı
  • Kırmızı biber ( Salçalık) 
  • Yeşil biber (tatlı) 
  • Dilediğiniz baharatlar 
  • 1 orta boy domates
Gelelim yapımına; İlk olarak 1 tane kırmızı biber ve 2 tane küçük yeşil biberi minik minik kestim, ardından Tupperware'in süper şefi ile daha da minik parçalara ayırdım ve zeytinyağı ile güzelce eriyene kadar kavurdum.
Ardından minik minik kestiğim domatesi de ekledim ve yine kavurmaya devam ettim. Dilerseniz soğan da ekleyebilirsiniz ama ben hamileliğimden beri soğanla pek anlaşamaz oldum. 

Ardında ev yapımı biber salçasından 1 yemek kaşığı ekledim o da sırf renk versin diye aslında :) Neyse hepsini iyice kavurunca üzerine 1 litre kadar sıcak su ekledim ve kaynamasına yakın 1 çay bardağı kadar tel şehriyeyi ekledim ( bol kullanmayı seviyorum ) 

İçerisine çok az et suyu ve tuz ekleyip çorbamı tamamlamış oldum. Aslında nane, karabiber türevi baharatlarda eklenebilir ama ben ve eşim sevmediğimiz için bu tarz şeyler kullanmadım.





Ortaya böyle lezzetli hafif bir çorba çıktı. Lezzeti de çok hoşumuza gitti sizlerle paylaşmak istedim. Özellikle hamilelik döneminde bol bol kabızlık yaşayanlar için ilaç gibi bir çorba aslında içerisindeki kırmızı biber kabızlığın ilacı gibi, denemenizi tavsiye ederim. 







Yorumlar