Mutlu Günler Fırını

Merhaba, geçtiğimiz günlerde sevgili Oburcan ve Ankara etkinlik 'in daveti ile mutlugunlerfirini nda güzel insanlarla güzel bir tadım etkinliğindeydik. Yine Merto'da benimleydi. Tam yine kilo aldım diye hayıflanırken kendimi birbirinden güzel ekmeklerin içinde buldum. Ama sevgili Mine hanımı zayıf görünce anladım ki bu mis kokulu ekmekler kilo aldırmıyor :)

Fotoğraf sevgili fotografperisi_perihanozbey e aittir.

Benim en sevdiklerim :) Bütün tabaktakileri kimselere bırakmadan neredeyse ben yiyordum. Ama ekmeklerin tadı öyle lezzetliydi ki giderken 3 4 ekmek almadan eve gidemedik.



Önce sevdiklerimle başladım :)  Şu an bu güzel ekmeğin ismini hatırlamıyorum ancak lezzetini unutacağımı hiç sanmıyorum. 


Sevgili Mine Hanım bizlere ekmeklerin yapılışı, iyi bir ekmeğin nasıl olacağı hakkında detaylı bilgi verdi. Ben aslında kameraya çektim ama maalesef boyutundan dolayı buraya yükleyemedim. Keşke sizlere sevgili Mine Hanım'ın anlatımı muhteşemdi ve beni bile evde ekşi maya ekmeği yapmaya teşvik etti. Bunun yerine ben size videoda anlattıklarından bahsedeceğim :) 

Mutlu Günler Fırının ideası ekmeklerini ekşi mayalı yapması,
ekşi maya olduğu için ekmeklerinin sağlıklı ve çok daha lezzetli olduğu.. Ekşi maya canlı bir organizma ee tabi canlı organizmayla yapılınca bizim metabolizma ve sağlığımız için çok daha değerli oluyor. Bütün ürünlerinde kendi ekşi mayalarını hazırlıyorlar. Ve ekşi maya öyle bir şey ki doğadaki herşeyi ekleyebiliyorsunuz mayalarken, ıhlamur ağacından, ayran altı suyundan yapabilirsiniz. 

İyi ekmek nasıl algılanır sorunun cevabını ise yine Mine hanım veriyor bize ; içinin ıslak olması gerek, ekmeğin kırıldığı zaman biraz daha esnek ayrılması gerekiyor. Bu da bize lif oranın yüksek olduğunu gösteriyor.

Ekmekte bir diğer nokta odun ateşinde, taban fırında pişiriliyor ve bunu da kalın kabuğundan anlayabiliyorsunuz. 

Ekşi maya tarifini verirken Mine hanım, metal bir şeyler karıştırılmaması gerektiğinden bahsetti.Tabi bu benim kafamda soru işaretine sebep oldu ve hemen sordum. Bunun metalin un ve suyla buluştuğunda bu değerli bozduğu için kullanılmaması gerektiğini açıkladı. 

Kendisine bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederiz. 



Fotoğraf fotografperisi_perihanozbey e aittir.

Ekşi mayalı ekmekler özellikle sağlığımız için çok daha önemliymiş. Ve her ekmek aynı olmazmış en çok buna şaşırdım. Mine hanım bu durumu şöyle açıkladı; ekmekler 8 10 gün gibi bir mayalanma süresine tabii tutuluyormuş ama bu sırada havanın sıcaklığı, ekmek pişirilirken kullanılan odun vs gibi bir sürü etkenin ekmeğin lezzetini değiştirdiğini söyledi. Ben hiç böyle düşünmemiştim. Ayrıca sevgili Mine hanım konusunda oldukça uzmandı ve anlatırken bile aşkla anlattığına göre mesleğini çok seviyordu ve yaptığı ekmekleri ayrı bir özenle yapıyordu. Ekmekleri anlatırken adeta çocuklarından bahseder gibiydi. 

Fotoğraf fotografperisi_perihanozbey aittir.

Gecenin güzel insanları :) En sonda bir yerlerde beni ve Mert'i görebilirsiniz. 

Mutlu Günler Fırının adresi Şht. Osman Avcı Mahallesi, Şehit Mehmet Çavuş Sokak, No 13, Etimesgut, Ankara Yolunuz düşerse uğrayın derim :) 




Yorumlar