Ürünlerin Yanlış Kullanımı ?

Merhabalar, bir çoğumuz blogger olalım ya da olmayalım hatta profesyonel dahi olsak ürünleri yanlış kullanıyoruz. Ben asla mükemmelim demiyorum ama her ürünü gerçekten son damlasına kadar düzenli kullanan bir insan olarak bir kaç hataya dikkat çekmek istiyorum. 

İlk olarak cilt tipimizi tanımıyoruz mesela. Bunu ürünleri deneme yanılma yoluyla kullanarak da anlayabilirsiniz. Ya da en doğrusu büyük mağazalarda Ykm, Boyner, Kiehl's, Loccitane tarzı kozmetik mağazalarda ya da bölümlerde yapılan ücretsiz cilt bakım analizlerinden yaptırıp cilt tipinizi en doğru şekilde öğrenebilirsiniz. Eğer cilt tipinize göre ürün kullanırsanız ona göre verim alırsınız. Mesela cildiniz kuruysa siz gidip yağlı ciltler için bir krem kullanırsanız cildinize hem zarar verir hemde verim alamazsınız. 

Bu hususta 2. bir nokta ise dermatologa gidin. Hiçkimse doktorlardan daha iyi tavsiye de bulunamaz size. Mesela ben alerji testi yaptırdım uzun zaman önce ve aleo veraya alerjim olduğunu öğrendim. Hatta bir kaç markanın ürünlerini denedim güzel de verim aldım ama uzun süreli kullanımda sivilceler canımı sıktı bu sebepten neye alerjiniz olduğunu bilin. 



Bir farklı sorun ise genelde bir ürün paylaşıyorum mesela makyaj temizleme suyu olsun bu ürün hemen altına gelen yorumlar bende sivilce yaptı kullanmayı bıraktım. İyi de sivilce için milyonlarca sebep var bir kısmını sayayım size; yastık kılıfını düzenli değiştirmezseniz bu da sivilce yapar, makyajınızı temizlediğinizi sanıp derinlemesine temizlik yapmaz iseniz bu da sivilce yapar, yağlı yiyecekler tüketirseniz bu da sivilce yapar. Yani o kadar çok sebep var ki aklınıza bile gelemeyecek kadar tek bir ürüne bağlayamazsınız bunu. Peki nasıl anlayacaksınız ürünün size sivilce yapıp yapmadığını ? 

İlk olarak ürünü düzenli kullanacaksınız. Yani bir krem mi bu ürün sabah akşam uygulayacaksınız 1 2 hafta gözlemleyeceksiniz bu süre zarfında farklı bir ürün kullanmayacaksınız. Baktınız ki 1 2 hafta sonra da hala sivilce çıkıyor veya yoğunlaşıyor işte o zaman suçluyu buldunuz. Ki ben öyle bile yapmam bitene kadar inatla kullanırım, çünkü bazı ürünler ilk başta reaksiyon gösterse de düzenli kullanımda çok iyi sonuçlar verebiliyor. Bu konuya örneği kendimden vereceğim. Gülsuyunu cildim hiç sevmezdi birçok marka denedim ama hep sivilcelerle doldu yüzüm. En sonunda bir gün kullanmak adına inat ettim ve 1 ay boyunca sivilcelere rağmen kullanmaya devam ettim. Sonunda fark ettim ki cildimde sivilceden eser kalmadı ve şu an gülsuyunu kullanıyorum tonik olarak ve her zamanki gibi cildimin duruluğuna iltifat alıyorum. 

En en önemli şey, cilt bakımınıza istediğiniz kadar özen gösterin su içmezseniz hiçbir kremden, tonikten mucizeler beklemeyin. Bakın bu çok önemli bir ayrıntıdır. En büyük yapılan hatalardan biridir. Günde 1 2 bardak su ile ömrünüzü geçirmeyin işe yaramaz. Bana hep cildimin güzellik sırrını sorarlar ( asla mükemmelim demiyorum ) su dediğimde şaşırıyor insanlar. İçten yapılan tamiri dışarıdan yapmanıza imkan yok. Yani atıyorum tırnaklarınız çok kırılıyor herşeyi denedinz çözüm olmadı o zaman lütfen dermatologa gidin ve ilaçla tedavi etmeye çalışın. İşte ilaçla destek verirseniz çok daha hızlı geri dönüş alırsınız. 

Kısaca bahsettiğim şey ürünleri sonuna kadar düzenli kullanın. Sabah akşam yazıyorsa sabah akşam kullanın bir gün sürüp ertesi gün unutursanız hatalı kullandığınızdan verim alamıyorsunuz. 

Ve sorun neyse ona yönelik ürün kullanın. Saçınızda kepek yoksa kepekli saçlar için olan şampuandan verim alamazsınız. 

Ve uyarmak istediğim son nokta ise benim gibi alışveriş hastalığınız olduğunu varsayalım ama çılgın gibi stok yaptığınızda bu ürünlerin kapaklarını açmadan bekletirseniz skt si de geçmemiş olur uygulamaya geçtiğinizde sorun yaşamazsınız. 

Tüm bunlara dikkat ederek ürünlerden en iyi verimi alabilirsiniz. Ben uzman değilim ancak yılların bana getirdiği doğru yanlış kullanım hatalarını gözlemleyerek edindiğim tecrübelerdi. Umarım işinize yarar, şimdilik hoşçakalın... 





Yorumlar